Grieks fietsen, filosoferen en fotograferen - Reisverslagen van Peer van Dam - WaarBenJij.nu Grieks fietsen, filosoferen en fotograferen - Reisverslagen van Peer van Dam - WaarBenJij.nu

Grieks fietsen, filosoferen en fotograferen

Na drie jaar uitstel nu dan eindelijk toch richting Kreta voor een filosofieweek in Kritsa op het best toeristische Kreta. Dit alles onder de bezielende leiding van Joep Dohmen. Professor Dokter of zoiets. Dat maakt hoe dan ook meteen al indruk. Belangrijkste doel: een bevestigend antwoord krijgen op de vraag waarom ik me jaar in, jaar uit op s'heerens wegen de longen uit het vege lijf trap. En dan nog wat meer zaken die mij ernstig boeien. Enige verdieping lijkt me daarbij best wel nuttig. Of misschien wel onontbeerlijk. Vakantie op niveau dus. Al zou je dat op dit moment net zeggen. Wachtend op de red snapper in een wel gezellig restaurant in Rhetymnon met nog een halve liter wijn te gaan kan ik een oh oh Cherso gevoel niet onderdrukken. Ik vermoed dat dit vanaf morgen anders wordt. Het zorgt hoe dan ook voor inspiratie om te schrijven. Onderweg kijk ik heel goed in den ronde. Over vijfhonderd foto's weet ik of dat leidde tot wat mooie plaatjes.

Recente Reisverslagen:

Peer

Nu nog tikkie saai in een donker en te koud Ollanda. Over negen dagen alweer de start van de eerste etappe in la bella Italia. De giro d'Italia is dan al weer halverwege. In onze eerste etappe gaan we daar supporteren. Start in Pisa en daarna naar Casciano. Om een uurtje of half vier komt daar het peloton en karavaan voorbij. Helaas kunnen we dat niet vieren met veel bier en chips. We moeten namelijk na de doorkomst zelf ook nog een aardig eindje door. Siena is het einddoel van de eerste dag. Te bereiken na een fietsritje van een kleine 150 kilometer. Er zijn mensen die zoiets geen vakantie vinden. Maar die hebben dan waarschijnlijk ook nog nooit gefietst. Een armoedig leven zeg maar. Waarom zo'n vakantie wel de moeite waard is. Lees het de komende weken en voel de leut een bietje mee.

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 18506

Voorgaande reizen:

06 November 2019 - 06 Mei 2019

Maar wat gaan jullie daar doen

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Langs grote rivieren fietsend richting zwarte zee

22 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Grieks fietsen, filosoferen en fotograferen

22 Mei 2015 - 12 Juni 2015

filosoferen, fotograferen fietsen

21 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Fietsende ontdekkingstocht door Portugal

30 April 0000 - 31 Mei 0000

Van Pisa naar Sicilie, een aardig stukje fietsen

Landen bezocht: