voor het donker op de klep - Reisverslag uit Noto, Italië van Peer Dam - WaarBenJij.nu voor het donker op de klep - Reisverslag uit Noto, Italië van Peer Dam - WaarBenJij.nu

voor het donker op de klep

Door: Peer

Blijf op de hoogte en volg Peer

01 Juni 2012 | Italië, Noto

Na twee dagen aankomst in het donker vandaag maar eens op tijd gestopt. Voel me nu een heel stuk beter dan gisterenavond rond deze tijd. Precies vierentwintig uur geleden zat de afdaling van de mooie klim naar de Etna zo ongeveer in een afrondende fase. Half tien is het als ik dit typ. En net als gisteren al weer heel erg donker

Verslag uit: Italië, Noto

Van Pisa naar Sicilie, een aardig stukje fietsen

Nu nog tikkie saai in een donker en te koud Ollanda. Geplaagd door een spontaan opgekomen verkoudheid. Met dank aan de oude koningin en haar verjaardag. Vanouds gezellig trouwens weer; net als de Primavera een soort officiele aftrap van het voorjaar. En de vooruitzichten blijven goed.Over negen dagen alweer de start van de eerste etappe in la bella Italia.Drie weken rondfietsen door Italie, niet echt een straf. De giro d'Italia is dan al weer halverwege. In onze eerste etappe gaan we daar supporteren. "We" zijn de gebroeders Ben en Geert Fisser, Ruud Wilting en ondergetekende. Geen jong aanstormend talent, nog wel altijd ijzersterk. Wat we de eerste dag al meteen bewijzen. In de vroege morgen bestijgen we de stalen en carbonachtige rossen en trappen dan vanuit Pisa naar het pittoreske Casciano. Om een uurtje of half vier komt daar het professionele wielerpeloton en karavaan voorbij. Helaas kunnen we dat niet vieren met veel bier en chips. We moeten namelijk na de doorkomst zelf ook nog een aardig eindje door. Siena is het einddoel van de eerste dag. Te bereiken na een fietsritje van een kleine 150 kilometer. Er zijn mensen die zoiets geen vakantie vinden. Maar die hebben dan waarschijnlijk ook nog nooit gefietst. Een armoedig leven zeg maar. Waarom zo'n vakantie wel de moeite waard is. Lees het de komende weken en voel de leut een bietje mee.

22 Mei 2013

Bij de hermana's

22 Mei 2013

Nu weer zonder los amigos

17 Mei 2013

Wat de vrienden uit Holanda mee namen

14 Mei 2013

Achterstallig schrijfwerk

13 Mei 2013

Fietsverhalen uit het wonderschone Andalusie
Peer

Nu nog tikkie saai in een donker en te koud Ollanda. Over negen dagen alweer de start van de eerste etappe in la bella Italia. De giro d'Italia is dan al weer halverwege. In onze eerste etappe gaan we daar supporteren. Start in Pisa en daarna naar Casciano. Om een uurtje of half vier komt daar het peloton en karavaan voorbij. Helaas kunnen we dat niet vieren met veel bier en chips. We moeten namelijk na de doorkomst zelf ook nog een aardig eindje door. Siena is het einddoel van de eerste dag. Te bereiken na een fietsritje van een kleine 150 kilometer. Er zijn mensen die zoiets geen vakantie vinden. Maar die hebben dan waarschijnlijk ook nog nooit gefietst. Een armoedig leven zeg maar. Waarom zo'n vakantie wel de moeite waard is. Lees het de komende weken en voel de leut een bietje mee.

Actief sinds 03 Mei 2012